lördag 21 februari 2009

Klitoris


Inte en enda bloggläsare som vågat sig på en gissning! Bilden i förra inlägget visar en klitoris - ja, det är så den ser ut. Det är endast lilla klitorisollonet och lite av skaftet som syns tydligt när du kollar på en fitta, alldeles där uppe under kåpan. När en person med fitta bli kåt får klitoris stånd, för precis som en kuk har klitoris svällkroppar som fylls med blod. Vi kan faktiskt säga att en kuk är som en förväxt klitoris rent anatomiskt, med skillnaden att klitoris enda funktion är att skänka njutning! Det är nu alla som inte har en klitoris på kroppen ska bli avundsjuka.

Vi fortsätter.... Klitorisskaftet delar sig i två skänklar som sträcker sig inåt/nedåt längs sidan av fittan och längs insidan av låren. Längs skänklarna finns mängder av nervändar som även förklarar många personers känslighet på insidan av låren. Klyftorna ligger kring slidmynningen och där finns även svällkroppar som "öppnar upp" slidan när en fittperson blir kåt. 

Så, då har ni fått en snabbgenomgång av klittan, då kanske jag ska tipsa om en leksak till den också? Idag tänker jag tipsa om en liten klitorisvibrator som verkligen är funktionell - även om det råder lite delade meningar om den. Lelos Nea är både snygg och användarvänlig - den är designad för att ligga utmärkt i en kåpad hand, med tummen på knapparna och den böjda toppen mot klitoris. Tidigare fanns klagomål på att vibratorn var för svag, men nu sitter en starkare vibrator i - däremot kan den ge ifrån sig ett pipande ljud som vissar upplever som irriterande. (Ni vet ett sånt där ljud som man inte riktigt vet om man hör eller inte)
Jag ska erkänna att jag aldrig sett Nea "in action" även om jag har träffat henne många gånger. Detta är en fittleksak som jag tror på - speciellt till alla er som går igång på klittvibratorer. Nea finns även i 18k guld och kallar sig då Yva. Den som har 11,500kr över och är sugen på lyx kan besöka LELO:s hemsida och shoppa loss. Skulle du ha 23,000kr över så köp gärna en till mig med. 

Lelo Nea,  Material: hårdplast, Uppladdningsbar 4-6h kul på en laddning!, kommer i en snygg box med förvaringspåse, laddare och manual, kostar ca 650kr. 

Inga kommentarer: